Tillgänglighet på Antagning.se
Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda Antagning.se. Här beskriver vi hur Antagning.se uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Vi har inga kända brister i tillgängligheten för den här webbplatsen.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från Antagning.se som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning på den här sidan, kan du meddela oss.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Vi svarar oftast inom fem arbetsdagar.
Du kan också kontakta oss via:
- Mejl: registrator@uhr.se
- Telefon: 010-470 03 00
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Antagning.se, senast den 22 september 2020. Vi gör också ett löpande uppföljningsarbete av webbplatsens tillgänglighet.
Redogörelsen uppdaterades senast den 29 januari 2024.